Jan 6, 2008

kunci pada blog

. Jan 6, 2008 .

selamat hari ahad . salam sejahtera kepada semua
aku tgh surf blog , terlihat perbualan ini
"bloggin tumbuh cam cendawan lepas hujan"
"aku terasa lain jika tiada blog , mlihatkan kawan2 aku semua dah bloggin . updatenya tiap2 hari . "

n

"jOm bukak bisnes . bisnes design blog"
ok ok .
nnt ade masa aku link kan k~ .
semua bermula dengan fortheummah .

aku tgk cite Matrix Reloaded . walaupun cam tak betul . aku paling ske "key maker"
tenang dan tahu apa dier kena buat . hehe

mungkin semua bnda aku kunci dier . KUNCI KEJAYAAN

1.Kunci kemuliaan :
Taat kepada ALLAH dan rasul-NYA

2.Kunci rezeki :
Berusaha disertai dengan beristigfar dan bertakwa

3.Kunci surga :
Mengesakan ALLAH (tauhid)

4.Kunci keimanan:
Berpikir tentang ayat-ayat ALLAH (bukan ayat2 cinta .. heheh) dan makhluk-makhuk ciptaan-NYA.

5.Kunci kebajikan :
Kejujuran


6.Kunci kehidupan hati :
Merenungi (tadabbur) al-Quran , mengadu kepada ALLAH pada waktu sebelum fajar, dan meninggalkan dosa

7.Kunci ilmu :
Bertanya dan mendengar dengan baik

8.Kunci kemenangan dan kesuksesan :
Kesabaran

9.Kunci Keberuntungan :
KeTaqwaan

10.Kunci bertambahnya nikmat :
Bersyukur

11.Kunci mencintai akhirat :
Zuhud terhadap dunia

12.Kunci agar dikabulkan oleh ALLAH :
Berdoa


"....dan
bersabarlah terhadap apa yang menimpa kamu .... (Luqman;
31:17))
"




lagi byk ilmu , lagi tinggi cita , lagi tinggi ego , lagi sukar berbncang , lagi lupe pada agama , lebih bertaqwa

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com