Jan 9, 2008

cite skin head

. Jan 9, 2008 .

salam sejahtera

dengan ketua skin head sebelah aku . aku tabik . melayari laman2 hanya untuk mlihat cewe2 cakep . aduh . aku berpaling .

mencari masalah orang lain mmg mudah . menuding salah orang mmsg senang . menunjukkan ego dan power amat simple .
berkata dgn hikmah susah sangat ke ? . memikirkan hal bersama susah sangat ke ? . bersangka baik susah sangat ke ? . memberi peluang susah sangat ke ? . susah sangat ke tak timbulkan masalah ?

huhu .

ketua skin head pandang . " weih! , jap agi ade perjumpaan "
( hulur duit )



bila cakap tanpa fikir dulu , byk salahnya , byk dosanya ...
tapi bila tak cakap pape , kita akan rugi . berkata benda yg perlu . berkata dalam mnghalang benda fatal . berkata menegakkan keadilan

" semua orang ske sangat buka cite . kang ade aa khabar2 angin . dengar cite aje , trus percaya " Ketua skin gertak aku ngn penuh emosi . tahap adrenalin terbukti tinggi . habis cpu jd mngsa

percaya pada kata2 manusia lebih dari kata yang lebih Haq . berpegang trus pada yang samar2 dan tidak lengkap , padahal yang sempurna dan lengkap terpampang depan mata .

"weih! ko tipu budak tu yek" ketua tnya aku
"haah"
"bagus2 . baru dier tau . tapi knp?" soklan cepumas .
(aku diam)


aku teringat dulu buku yang diterjemahkan dgn baik skali oleh sheikh syafiq fauzan .
" saringan demi saringan dilakukan demi mendapatkan hasil / baki yang mantap berkaliber dalam menahan segala dugaan "


" kate kita budak medik , mentafsir berdasar fakta . rasional . bukan babi buta aje . pak turut aje!!!"
habis tanganku kurniaan tuhan jadi mngsa kekejaman ktua skin . pedih . sampai tulang sum2 .
" depa nie buat semua benda untuk jatuhkan kita . jahat sangat ke kita ? "

"Sesungguhnya orang-orang yang kafir itu, menafkahkan harta mereka untuk
menghalangi (orang) dari jalan Allah......"
surah al - anfal 36


"esok exam aa . ajar aku yuk " sedas tagi tumbukan land kat bahu . err..!

bersatu dalam satu pendirian . satu pegangan . satu jawapan . jgn aa biarkan benda kecil musnahkan kita . tenang . fikir dulu k . kerjasama buat kita lebih efektif dan berkesan .

وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُوا
عَلَى اْلإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ
الْعِقَابِ
"Dan tolong-menolonglah kalian dalam (mengerjakan) kebaikan
dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan
bertakwalah kalian kepada Allah, sesungguhnya Allah amat keras siksa-Nya."
surah al-Maa`idah 2




" jOm chow weh . tensen aku . "
off komp

terus diam tanpa suara

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com