Dec 25, 2007

. Dec 25, 2007 .



sparkling ...







im still standing ... hmm

(Read More..)

pulang + exam

.

salam lebaran .
lebaran dah lepas daa..

pokoknya udah bape lama kecolongan kat umah retak aku nie . ngn cuaca hujan cam tak nk berenti hari ini . aku tahu Hujan itu rahmat . tapi umah aku masuk air kalo hujan . dari semua celahan retak . so byangkan dari pukul 3 pagi tadi hujab sampai 4 petang pon cam petanda hujan berenti mmg tak kelihatan...banjir2..aku lari umah..huhu

(susah nye nk tulis bek2)

2 benda aku rindu sangat skrang .
1) aiman
2)laksa asam . heheh

ok . dalam aku busan2 cuti . keje bukan men byk . tambah lagi ngn habuk buku yg perlu dibersihkan dgn membacanya . aduh ... ayuh2!

"uma kamu mahu makan ape hari ini . sy masakan"

haritu dah tulis panjang2 dalam blog . siap upload gamba agi . huhu . tapi tak post . sebab masa tak mngizinkan . kna jmp seseorang . so dah save . tapi lupe nk bw thmdrive . aduh . minggu lepas mmg best .
dengan Mesian Nyte and Depa Nyte . mmg hujung minggu yg sangat best . sketsa yng agak lawak .. aku enjoy gile ... tym dinner tuh mmg aa makan byk2 . siap ngn tupperware bawak blik~ huhu ..

skrang musim sakit . jiran blkg umah aku kena denggi . mmber aku semua sakit tekak . aku ngn demam agi . han dengan.....huh ...han aje yg sihat! . cis!
hari makin sejuk ...

insyllah aku akan pulang 11hb nie . cuti kejap aje . rindu sangat kat famili . hehe..
kalo ade rezki kita bersua nnt di...Malaysia


sebelum balik kena blaja dulu!..nk exam maaa...

(Read More..)

Dec 12, 2007

malas kurus!

. Dec 12, 2007 .

a'kum kepada semua

aduh .

semua berdasarkan fakta . benda yg kita tahu kebenarannya . benda yg kita lalui dan kaji . bukan benda yg kita dengar2 . khabar angin . dan cerita2 . huhu

alhamdulillah .
"camne ko bertahan aa? "
"sape kate aku bertahan . aku turut sengsara . "

detik demi detik kita sama merasai tekanan itu . kebosanan . tensen . kerja . aduh . hm
cma takut jika semnngat dan kemahuan pupus dan tumpas pada kemahuan nafsu . aduh .
Ya Allah , .... berikan kekuatan ..


aku bangun2 tadi member bgtau kelas mula lmbat . aku siap2 . tgk2 dapat msg kelas dah nk habis . aku pelik . hm . Ya Allah . hm . aduh .
"jgn biarkan kemalasanmu memakan dirimu . jgn biarkan malas mu jadi gemuk "


aku nk kurus terurus .
aduh..~

(Read More..)

Dec 5, 2007

ilmu pressure

. Dec 5, 2007 .

a'kum kepada semua famili bloggers

tgh burak2 kat simpang .
"inilah kali terakhir cuti . kalo nk balik kena balik skrang . nnt takde cuti dah . ko balik aa habis sem kang . kalo ko ade remed habis cuti ko . tambah agi tahun depan kena datang awal , nk kena buat kittas baru . bulan ini ade yg ko leh balik tul2 balik . tiket pon tgh murah . ramai lak balik . leh save kos . gile aa .. korang mesti balikkan nnt . rugi wOo tak balik .... uma! ko sure blaik kan?.."

muka blur
"hah!...err..ape?...haa..tak2..tak balik"
"sampai bile ko nk dOk sini? . ko tak nk blaik ke? . ko tak prnah blik agi kan?"
"sampai bile aku perlu..."

pening aa bape minggu nie . bukan ape . aku cam byk kena blaja . selalu aje teringat pesan abang faez
"kalo abg kat tmpt koran skrang sure abg leh skor . korang aje yg malas"
adeh..lepak aa bang .

aku masih tidak begitu sihat sepnuhnya dari dulu . luka maish blum terubat . jjust amik ubat mnghilangkan gejala . huhu . hm . permintaan yg kecil aje ... ntah aa~

dalam seminggu dua ini aku blja byk bnda . btul pressure buat orang brubah . kebaik atau tidak itu terpulang kpd cara dier mngawal pressure itu .
dan btul information is power . hm ..

nk jadi power ranger? . jom cari ilmu / information byk2 .

"knp ko tak nk bgtau?"
"bgtau just sedapkan hati ko bukan hati aku ..."

hu..nk ponteng klass sat.

(Read More..)
 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com