Jun 30, 2009

Tarbiyah diri...

. Jun 30, 2009 .

salam utk semua.

hari ini ku lalui seperti hari-hari biasa..tiada yg special. cuma satu perkara yg aku sedar, aku harus menjadi org yg lebih baik dr sebelumnya..mnjadi insan yg soleh utk mngejar syurgaNya.

setiap detik aku kuatkn hati utk teruskn kehidupan krn hidup satu perjuangan. tak kira apa yg aku dpt suka atau duka. stiap yg berlaku adalah tarbiyah dr Allah yang maha Esa.

tapi itulah..aku hanya manusia. dlm keadaan yg msih mncari sinar n hidayah..aku perlukan sokongan n bantuan. bkn kritikan n kutukan. mgkin mudah melihat dr zahir..bila ada yg tak kena d pandangan mata, laju aje mulut mengata..

dlm meniti kehidupan, seringkali nmpk mcm tabah dr luaran..tp ketika sendirian..air mata mengalir tanpa henti, bersyukur nikmat yg diberi walau perit d hati..aku tahu Allah tak pernah meninggalkn hambaNya, termasuk diriku ini..

" Dan sungguh, Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yg dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" (50:16)

Jelaskn Allah itu dekat dgn kita.. Wahai hati, tenang lah kau..
sampaikn segalanya pd Allah. Dia maha tahu. kau tak keseorangan.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com