Jun 1, 2009

harta titik hitam

. Jun 1, 2009 .

salam'alyk .

sering kita lupa yg harta , kesenangan , dan juga ketenangan yg kita lalui saat ini . semunya milik nya . kengkadang kita ingat . dan cuba mmberi . tapi didikan ikhlas dalam hari masih tidak kukuh . sering rasa menyesal dan berkurang sedikit harta atau masa .

sdangkan dalam masa kita mngira2 harta dan juga kehebatan yg kita ada . kita juga mengira kebaikkan yg kita lakukan .
" semalam aku sedekah byk ... "
" penat aku tulung mereka dengan ikhlas ... "

walaupun quote atas itu nmpk cam ....
jgn lah mmberi kalo hnya menyebabkan bertambah titik hitam dalam hati .

" Sesungguhnya hartamu dan anak - anakmu hanyalah cobaan (bagimu) , dan di sisi Allah pahala yang paling besar "


" Maka bertakwalah kamu kepada Allah menurut kesanggupanmu dan dengarlah serta taatlah ; dan infaqkan lah harta yang baik untuk dirimu . Dan barangsiapa dijaga irinya dari kekikiran , mereka itulah orang - orang yg beruntung . "


" Jika kamu meminjamkan kepada Allah dengan pinjaman yg baik . niscaya Dia lipatgandakan (balasan) untukmu dan mengampuni kamu . Dan Allah Maha Mensyukuri , maha Penyantun"




aku mahu! . aku lakukan untuk diri aku . huhu
hnya untuk aku

pujian hnya untukNya
huhu
Alexumar
Padang

1 comments:

ibnkhair said...

salam mamper ya bomar.
lama tak mengobrol ya,,
kangen sama bomar.
shukran awi atas tazkirah yg mmg kena dengan masa.

kapan libur&pulang ke m'sia?

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com