Mar 24, 2009

diskusi mental

. Mar 24, 2009 .

salam'alyk .

dalam masa yang sama ramai yg berusaha untuk menajdi lebih baik . ada juga yg mengambil jalan pintas . dengan hanya menjatuhkan yang lain supaya dia paling baik . huhu . jauhi lah penyakit hati ...

dalam apa juga keadaan pastinya ada perancangan , jenis tindakkan dan solusi yang berbeza2 . ini kerana setiap manusia mmpunyai visi dan pola pikir yang tersendiri . mempunyai cara dan metode yang bebeda dalam sesuatu keadaan .
yang pentingnya di sini ialah diskusi . bersatu dalam satu jawapan . mencari yg terbaik

dalam persiapan diskusi . persiapan mental dan juga cara penyampian perlu ada . materi atau bahan pasti laa ada . kalo tak hnya cakap2 kosong aje

" ...malas aa aku..."
dengan hnya memikirkan ayat diatas akan membuatkan segala yang dibincangkan tidak berkembang dengan baik . ini menyebabkan tiadanya penjelasan lanjut dan info/materi/bahan tidak berkembang . terbantut .

"...mungkin ... aaa "
ini adalah contoh permulaan tanggapan yang tidak baik . ini akan mnyebabkan daya tarikan dan menarik minat orang lain utk mempertikai perkara yang berbangkit . permulaan sebegini walaupun kita nmpk seperti rendah diri dan sopan , tetapi tidak menunjukkan keyakinan dan ketegasan .

mula lah penjelasan anda dengan
" dari hasil bacaan saya , saya dapati bahawa " ( tak tipu , semua ilmu kena laa baca dari buku )
" sememangnya ada benar kata teman tadi , tapi apa yang saya dapatkan berlainan dengan.." (macam baik laa cakap camni? huhu )

" ... aaaa ... saya ingin menambah sket apa yg diterangkan tadi .. "


hnya sekadar peringatan dan lawak untuk mereka yang mengetahui .

Padang
alexumar

8 comments:

memyselfanis said...

bagi tips utk tutorial sok ker?
heheheh....

Muhammad Sayyid bin A Rahman said...

aku sumpah tak suka ngan sorang groupmate aku...asyik cari salah orang lain dan perlekeh pendapat orang lain..sepanjang 2 tahun ni la pertama kali aku jumpak sorang camni...

ko pun akan rasa suatu hari nanti..banyak makhluk cam ni kat FK...bersabar yee kalau dapat~

Amir Zharif Adenan said...

kah3!!!

lawak siot!!

kerna saya mengerti..

thaaqhib said...

aku nak jadi org yang nak gelak utk post ni.. camne ek.. nak kene daftar ke?

memyselfanis said...

hahaha...
anis da jmpe da org yg mcm abg sayyid ckp...
tension tol!!!
ntah pape....
huhuhu....

[ AlexumaR ] said...

mungkin dia ada masalah suka pada konflik . atau pon merasakan hnya diri yg betul . wah2 . . ini macam mmg perangai budak medik aje .huhu

menerima seadanya , atau berterus terang padanya tentang ketidakpuasan hati? .

whut say u?

[ AlexumaR ] said...

[thaaqib] .
mudah sahaja . ayuh daftar ke FK UNAND (Fakultas Kedokteran Universitas Andalas )

kita sama juang .

si berkaca mata said...

this is good stuff.boleh buat amalan harian

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com