Mar 10, 2008

anda boikot ilmu?

. Mar 10, 2008 .

mmbelek2 pengisian komp ini . buka file . tutup file . jmp .
"70 sebab kenapa .... "
70 sebab untuk kita baca benda nie? huhu

lapar . makan simpang .
" aku cakap sebab aku nk korang sedar . aku buat research bukan skadar cakap kosong aje . itu kelemahan orang kita skrng . tidak ade ilmu "

balik . lepak umah kawan .
" esok aku tak nk pergi kelas . nk study umah . "
" diskusi esok kan? . jom a "
" malas "

kemahuan untuk meningkat / mencari ilmu yg lebih dalam beberapa hal byk sudah diketepikan . takkan kita nk pasang telinga n dengar ape orang cakap . n terus "angguk" percaya .

kemahuan untuk mnimba ilmu dalam semua bidang . bukan shj buat kita lg pandai . tapi sentiasa alert ngn keadaan sekitar . bukan hnya pndang sebelah mata n kata
" er..takde kena mngena ngn aku . asal dier tak kaco aku aku diam "

tanda2 ia datang sudah berlmbak di sumbat di telinga dan di suap depan mata . kita ajer nk alert ke tak . kita aje nk kesah atau tidak . tak heran bila perkara sama tiba kat kita . kita jatuh . kita kecundang tanpa suara .

jgn biarkan kita jatuh dala perangkap dunia ini . jgn biarkan kita jatuh dua kali . perangkap sudak dikenal pasti . ini masa untuk counter attack .

"apa persedian kita? "

mula dengan secubit pasir . lma2 . terjadi istana pasir yg megah



lepak luar kelas tgk bukit bukau n sawah mnghijau . tenang . tensen sangat dalam kelas . note : sila jgn buat hal ngn kawan tym nk xm . mereka sudah gile . tiba..

"aziz , nk coke baru "
"no thx"
"knp?"


"aku boikot . ini usaha aku cipta generasi baru yg lebih phm "

toleh . senyum .

alexumar is not alone
Padang
1102

2 comments:

thaaqhib said...

assalam

orang ade 3

1) learning by the accident he bumped

2) learning by the accident the others bumed

3) bump into the same accident

erm... rasenye..yang better mane?

of cos..yang second..

fikir.nilai

[ AlexumaR ] said...

huhu..

semua nk berubah ke?

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com