Sep 13, 2007

post lma , feel baru

. Sep 13, 2007 .

masa : 1525
tmpat : meja peksa

baru aje tadi pengawas bgtau tinggal sepuluh minit..skrang tunggal 5 minit..
aduh..
cepat sungguh masa berlalu..
rasa cam semalam baru buat BM yg panjang sampai terkehel tuh..skrang dah habis semua..so..cepat ke aa?
aku usha2 kat arip kat blakang..wah wah wah..senyum lebar.seronOk gile muka dier
"pss..lepas nie "jihad""
codename untuk "jOm pi cc!!"

aku terpikir gak ape aku nk buat lepas nie..takde skola..takde blaja..ape aku nk buat? aku tgk sekali pandang budak2 kelas aku..wah wah..baru dua tahun aku di bumi shahbadaraya nie..

selama 13 tahun aku dOk alam persekolahan..byk pengalaman aku timba..
pelik2 pon ade..huhu..
masih aku ingat time aku darjah satu..
semasa mak aku hantar aku pi skola Hira' di bumi Batu Belah..dalam fikiran ku hnya fikirkan adakah mak aku akan teman aku masuk kelas cam semua2 lain..?
"umi tak leh dOk lama k uma..uma ok kan?takpe kan?..nnt balik nnt...bla bla bla bla"
aduh..
baru pikir..dah dicantas ngn kata2 mak aku..hahah..
so first day aku pi skola..mak aku takde..haha.tapi balik tu..semua bnda aku cite kat mak aku..
ingat lagi aku ngn adah tinggal bas..aku nangis kena mara..adah cuak2..pastu nenek kat situh soh dOk umah dier..rupenyer dier tuh adik beradik moyang aku..hahah~..

lama sungguh memOri tuh..cam budak2..
"tak nk cek dah ke?"
aduh..khyalan dicantas oleh pngawas..
"takpe2..biar2.."

dulu time aku masuk form one die SMIH..sangat2 teruja..
sebelum masuk Hira'..adah selalu cakap pasal jeram tuh..hahah..daif katenyer..
munir siap kutuk2 agi..
"ko skola pOndok tuh..balik jadi 'kampung boy' aa!!!"
hahah..
setiap kali aku hanta akak aku pi Hira..sure aku tertdo..tak sempat nk tgk Hira' camne..haha..maka time aku jejak kaki time pendaftaran form 1 tuh lah kali pertma aku tgk hira'..hahah..
"panas gak tmpat nie.."
semua stOk pakai baju sekola..aku selamba layan pakai baju melayu modern..buat muka aje..
along ngn umi hantar aku..setiba kat bilik aku..
"uma leh cepat skit tak?umi agak pening aa" along cakap kat aku..
"tapi..."
"jap2 along bukak bonet..along tulun kemas skit" umi nk pujuk aku
....
masuk bilik..aku nmpk musleh ngn munawar..buat muka otai aje mereka~hahah..
"eh?ni bukan beg along ke?along nk gna..bla bla bla bg balik"
"tapi uma takde beg lain.."
"takleh2..along kena mik beg ni gal "..sambil kuarkan barang2 dalam beg aku .. lmabak2 ajer kat almari..
"ok..."
[salam umi..salam along]
umi tgh pening..panas Kots..time nie lom operate lagi..hmm...
aku masuk balik dorm..tgk almari aku ngn baju tak susun..berlonggok..aku biar aje baju cam dalam almari..aku dOk atas katil..tiba2..abgmus datang..tgk abah dier semangat gile kemas2 almari semua..tunjuk letak kat mane..waa..semua abah dier buat..
aku dOk kat katil.usha aje.muka seposen..tak reti pape..hahah..
abg mus da hindustan singer.~

lawak sungguh..mmg best bile pikibalik sepnjag 13 tahun aku bersekolah..
dari alam sekolah rendah ngn baju hijau lusuh..tangan berbirat2..hingga alam menengah dengan muncul kematangan..sampailah aku pi shahbadraya ngn ham..menguji kebOlehan aku sebagai seorang insan..





waaaa...waa...
selama ini aku tunggu..saat habis spm..skrang ape aku nk buat?
skrang apa yg aku akan lakukan?..
selama 13 thun aku blaja hidup..skrang aku bagai mula balik darjah satu..tak tahu pape..

semua yg akan jadi ialah pengalaman baru bagi ku..
tempuh dengan baik~

skrang bermula 'darjah satu' aku..


"baik lah masa untuk menjawab sudah tamat..pastikan..bla bla bla bla"
tok tok tok..
"mar habis dah.."


aku tahu..


masa : 1535
keadaan : aku melangkah keluar gagah dan teguh untuk masa ini


post ini ditulis pada December 4 2006
bermula "darjah satu" aku..
doakan aku melalui "darjah satu" aku dengan
tenang dan penuh dengan usaha

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com