Jan 16, 2007

tekanan dan ketenangan

. Jan 16, 2007 .

assalamualaikum

alhamdulillah aku masih menikmati nikmat tuhan.
"takde benda datang bgtu shj..semua mesti usaha..tak dapat..usaha lagi..jgn putus asa"
aku teriangt time kat Iph , tazkirah yg diberikan oleh budak andalas pasal 'booster'
time tuh mmg aku tak pahm ape dier cakap..yang aku tahu , munir selalu 'boost' aku kat peha..
"bibO!"
btulke manusia perlukan tekanan/pressure/booster untuk melonjakkn kualiti?
tekanan buat kita lebih fokus untuk mencapai goal atau sasaran..
macam mane kita tahu tekanan yg sesuai?...bukan ke tekanan buat kita tertekan..buat kita mahu putus asa?

"saya tak nk kate saya tak rindu awak..tapi asyik teringat kat awak..tapi saya tahu ketenangan dari perasaan ini hnya padaNYa..ketenangan yg dicari"

cam biasa..tugas sebagai maid kat rumah mesti dijalankan..

"haa! tuh laa tak pernah tulun dapur.."
"ne mesti tak pernah masuk dapur.."
haha..umi ni tau2 aje..
setiap umi ade sixth sense..haha
terima kasih kepada sahabat yg singgah rumah.kehadiran anda sangat dihargai..
kalo dekat2 sini..singgah lagi~

tiada kata.dtg dan lihat sendiri

5 comments:

[ AlexumaR ] said...

bg tips untuk jadi maid terhebat..

camne nk jaga rumah?

huhu~

Aliya Khair said...

oo.. blog baru eh.. nk link leh x? hehe..

Anonymous said...

huhu..sure..

thaaqhib said...

seperti kesan perspek..
halaju menjadi runut rujuk
halaju mungkin menyusut
halaju mungkin memecut

namun, terus tanpa perspek
ibarat megah tanpa gah
berdiri tegak tanpa adanya bengkok
berlari lurus tanpa adanya belok
berfikir waras tanpa adanya was was

katalah tegak..tapi apa ukurannya
katalah lurus..tapi apa meternya
katalah waras..tapi apa meritnya

tegak rujuk bengkok..barulah tegak
lurus rujuk belok..barulah lurus
waras rujuk waswas..barulah waras

dan selepas perspek..
biar halaju berubah
paradigma juga digugah

>>>salam komen dari aku (johanendon)
..kat atas td intro je..aku suke ko mintak komen..bagus
..sebab komen yang mengukur nilai kita
..aku terpikat dengan idea booster dan pressure ko..
..sebab tu aku selalu kata pada diri aku
.."kadang2 yang tenang itu menekan"
..kerana terlalu tenanglah aku gagal dalam quran
..kerana terlalu tenanglah aku gagal dalam pmr
..kerana terlalu tenanglah aku gagal dalam spm
..kerana terlalu tenanglah aku gagal dalam tarbiyah mandiri
..kerana terlalu tenanglah aku gagal dalam industri dakwah
..dan aku tau..ko takkan setenang itu...bravo oma

Anonymous said...

http://connections.blackboard.com/people/1755b9ba7d Buy amoxil online
http://connections.blackboard.com/people/d3f4f89d59 Buy Cheap Bactrim
http://connections.blackboard.com/people/76b8b13755 Buy Celebrex Online

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com