Feb 12, 2009

takut pada exam?

. Feb 12, 2009 .

salam'alyk kepada semua blogger .

alamdulillah . lama menanti exam . hari ini tamat dah . alhamdulillah . tersenyum aku bile kuar dewan ujian . terlalu bersedia untuk hari ini . pikir sangat untuk hari exam ini . bile keluar ... tak tahu nk buat apa . huhu .

mula balik .

seperti biasa . semua orang akan buat muka tym habis exam . ada yg yakin . muka cam tak yakin . ada yg muka pura2 yakin . hehe . ada yg keluar terus tersenyum sinis .
ramai yg bergegas ke kelompok2 kecil yg memegang buku2 untuk periksa jawapan dalam ujian .
"alaaa .... salah aa!! ... dah 10 salah nie "

" aku tibai pon betul . hahah "

ada yg dok tepi longkang hnya memandang jauh .
"ape kes kawan?"
" aku tak jawab byk aa tadi ... "

"byk benda yg aku baca tak masuk pon . buang masa "

selepas itu semua perasaan yg bercampur baur itu . semua akan cuba hilangkan ia . dengan pelbagai cara .
ada yg jerit . ada yg ajak makan . atau pon jalan pi mall . atau pon ajak lepak . ada juga yg pergi ke surau . ada yg ntah macam mana menghilang . tak tahu pi mane . hu .

aku dah usaha . gile . aku dah cuba buat yg terbaik . segalanya aku serah pada Dia . usaha . doa . ini masa untuk tawakal . berserah .

"sebelum exam , orang selalu tak sabar nk habis exam . bukan ke kita bersedia untuk exam? ... pttnya tak sabar nk exam . hehe "


"uma! ... men poOl skrang!!! tensen! "

sambungan ...

fear .

ketakutan .

hantu?

semua itu buat kita melakukan perkara2 yg luar biasa . perkara yg luar jangkaan . pressure . ia juga boleh mnyebabkan putus harapan . hilang kemahuan untuk maju dan juga rasa nk tido lebih masa . (seriusly?) .

contoh : ada orang menyatakan di rumah itu ada hantu . makanya kita akn cuba menjauhi rumah itu . jika kawan2 kita memaksa kita untuk masuk rumah itu . kita akan cuak dan nangis sekuatnya . (seriusly?)

khabar angin . termauk dalam proses menyebarkan fear (ketakutan)

contoh : aku dengar khabar angin yg exam lepas . 1/2 orang fail .

proses dah ada . fear dah menyusup . ketakutan dan gelisah mnyelubungi .

apa tindakan kita?
anda tahu paham?

3 comments:

beatryna said...

ada org, punye la buat plan...lps xm.nk buat ni, buat tu...tp, lps xm. berkatalah si dia

" aku mlz la..nk duk rumah "

ding dong!!

knaR said...

hee..mcm tau..tp bile bce yg akhr digabung ngan muke tuh..KLAKA!!hehehe...

Amir Zharif Adenan said...

aku lepas xm, terus pikir lenggo...

tapi sebelum xm pown, pikir lenggo gk...

im addicted to 'Go'~~

haha~~

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com