Dec 2, 2008

diskusi pasar

. Dec 2, 2008 .

salam sejahtera .

" duit leh cari . tapi blanja tak ingat dunia . "

" ilmu byk tapi amal tiada "

" ada kesedaran , tahu kesilapan tapi tak buat apa2 tiada usaha "


ini antara sebab aku tak nk pergi diskusi pleno (DP)
diskusi pleno - presentation dari kelompok mahasiswa . dihadiri dokter pakar untuk menjawab persoalan dari mahasiswa . DP ada akhir minggu .

bila kuantiti mahasiswa yang byk dikumpulkan dalam satu dewan . kita tahu akan terjadinya perbuatan2 yg agak mnjengkelkan .

ini yg terjadi pada saya .

kerana teragak nk datang DP pada hari itu , maka datang agak sedikit lmabat . pintu masuk agak penuh ngn mahasiswa berebut masuk ke dalam dewan . dah masuk buat forum2 kecil depan pintu .

dapat masuk . tgk2 . ada tempat duduk . blkang . argh!
inilah kondisi yg aku dapat di belakang ruangan kuliah

1 - orang berbual/gelak/ketawa/gossip tahap cam dalam pasar .
sampai nk cakap ngn orang sebelah pon kena tinggikan suara . gile ape?
dari orang yg paling depan sampai blakang , semua maca ada aje benda yg diburakkan . hm . diskusi kots....

2 - buat sesuka hati .
datang pleno . dengar mp3 , men komp , gna wireless . itu tak pe kalo tak mngganggu orang lain . nie tak siap cam ade forum len kat blakang nie . cit

3 - lastly yg nie .


sebab benda nie jadi sebelah aku . so aku nk tulis .
aku punya lah bengang . die merangkumi segala jenis pencemaran yg ada . complete set !! . apa perasaan anda?

yg bestnye . dier leh gerak2 . cam cacing kepanasan . gesel2 . tak sedap duduk . pusing sana sini .
aaaaaaaaaaaa!!!!


takpe2 . aku try fokus dpn . nmpk ke ? jauhnya...hm ...


patutnya DP ini tempat berkongsi maklumat tambahan dan bertnyakan soalan yg tidak paham pada presentator dan juga pada dokter pakar. tapi jadinya tempat semua orang nk tunjuk pandai dan nk bodohkan orang dengan soklan2 yg mngelirukan .


mmg sedih . susah nk cari emas ilmu dalam keadaan camni
bila tym dokter pakar bg ulasan , tym tuh agak best . tapi sering pakar keluar tajuk . hehe ...

makanya . sudah habis . keluar . semua rancak mnghabiskan gosip perbualan dari dalam ruangan kuliah . tak habis agi tuh burak .

aku dah pening . nk balik . takmo datang pleno dah!


moral
- betul kan niat
- datang awal
- dok depan
- fokus


masih update blog

6 comments:

MayoSapik said...

kemasaman muke terserlah.

I - s Y a said...

whudde...

iman said...

sgt benar itu semua.

majukan diri
ubah ape yg boleh diubah

peace!

Muhammad Sayyid bin A Rahman said...

umar...aku sokong pasal tunjuk pandai dan suka lihat kebodohan org lain..sejak dari tahun pertama aku anti dgn dua tiga org mcam tuh...tapi sesuai tanggung jawab jgn la ponteng~

thaaqhib said...

suka tengok muka seposen tu.. huh~

[Alex + umaR] said...

muka tuh muka dah penat nk bengang . mmbe sebelh masih tensen . hahah

(sayyid)
"... sesuai dengan tanggungjawab.."
tanggungjawab apa?

(iman)
bangkit . buat yg terbaik esok hari .

say no to ponteng!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com