Aug 25, 2007

Daya = Power

. Aug 25, 2007 .

a'kum
alhamdulillah , masih berpeluang untuk menulis dan berfikir
"ini mungkin last tym jmp.nk tgk lma2 japs"

wakil mtrx dari seluruh mesia buat lawatan Home stay kat Unand sejak hari isnin .
kehadiran mereka sedikit membuatkan terubat sedikit rindu pada kawan2 mtrx bg budak2 lepasan mtrx
"ramai ko kenal kareem.."
"dier femes kat sana..aku nie rOomate pon aku tak kenal.."
hamdulillah aku berjumpa ngn sbhgin YDP2 Mtrx , ramai jg yg muka2 pembunuh(otai) . mmg tak lepaskan peluang utk bertnya kabar tntg kawan2 kat mtrx .
"mungkin mtrx byk ubah orang.."
"aku rasa mereka terasa bagus kat cni.."

kepada zulkamal , marue , semua yg femes2 kat sana . jgn putus asa .
p/s : ridhwan , nasyid sumbang


dengarn kuasa manusia mudah lupe , kuasa buat manusia buta.
inginkan nama , dan tidak mahu kerja . populariti dan gila kuasa hingga sanggup makan kawan , dan talam dua muka.
"ko nie talam muka!"
"huh?"
mulut kena pandai jaga untuk tidak mudah berkata semua bnda dalam minda , ada kemahuan perlu dibatasi , ada kata2 yg perlu untuk dikata pada waktu yg tepat . supaya tidak membesarkan apa yg hnya pada awl nya cebisan hingga menjadi main topic

ego untuk tidak mahu mematuhi , ego untuk tidak mahu berasa rendah diri , ego menbuatkan sukar untuk bersatu .
"bila kita tak bersatu , siapa lagi nk tulung kita?"
adalah terbaik untuk mematuhi ketua , dan bisa untuk dirunding jika ade salah faham atau ide/cadangan/protes yg lebih baik . tapi ini smua bisa dilakukan dlm step2 yg aman.

kurangkan ego , humble , jgn takut untuk berkata , dan respek each other ,
"hormat tertinggi pada ketua saya , gampang utk berunding"


....................................................................................................................................

kawan aku balik mesia , padang dah mula penuh , orang putih kat umah dah pulang belfast , ham nk pi fly dh , .. musim untuk terbang sana sini
"now everybody can fly"

Doc Sayyid ade cakap
"mentaliti kna ubah jika kita nk wujud generasi baru . ini soal mejatuhkan maruah dan harga diri . byk lagi cara untuk kita mencapai objektif"

akhir kata
aku teringang2 di telinga
"kamu lantik saya jadi ketua , saya bukan kuli kamu , dan juga bukan boss kamu , tapi saya cuba untuk membuatkan hidup kita lebih mudah di sini . bantuan anda bukan utk diri saya , tapi bantuan anda untuk kehidupan anda disini juga"

*phone bunyi
"tak kenal ke sape nieee!!>.ish! baru kejap dah tak kenal!"

*blur
[hntar msg]
knl.

*phone bunyi
[msg]
plz call

*phone bunyi
[batt low]

*off hp
[baring tgk langit]
"sape soh aku call tadi?"


pl z msg me back at my maxis no.thx

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com