Sep 14, 2009

senyum pada daun yg gugur

. Sep 14, 2009 .

assalamualaikum .

sungguh lama . tiada alasan . hnya merasakan sedikit jauh dengan laptop skrang . terlalu byk fitnah dan yg tidak benar . provokasi dan juga kata2 yg hnya indah ditulis , tapi buruk dan busuk pada hakikatnya .
kata2 bunga hnya topeng yg menusuk dalam penipuan samar - samar . tertipu menipu diri sendiri dan orang lain . tidak kesah . tidak fikir . susahkan orang lain . hnya terus menipu diri sendiri mahukan terbaik , dan yg busuk dan buruk dicampak ke orang lain .

" usah dipikirin umar ... kita kan di Ramadhan ..yuk ibadah"

alhamdulillah alhamdulillah ...

sedikit ujian dan cobaaan , jatuh ditmpa tangga dan baldi atas tangga . jgn lah mudah mengeluh . jgn lah mudah rasa putus asa . bersabar . bykkan berdoa . kuatkan hati . kuatkan diri dengan meminta padaNya .
diuji dengan kemiskinan , tiada makanan , tiada wang . dengan gemuruh jiwa . rasa resah dan tidak tenang . dengan keputusan yg tidak baik dan juga hidup yg tidak teratur..


Tidaklah seorang muslim menderita sakit karena suatu penyakit dan juga lainnya, melainkan Allah menggugurkan kesalahan-kesalahannya dengan penyakit itu, sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya". (Ditakhrij Al-Bukhari, 7/149. Muslim 16/127)

sabar k . "sebagaimana pohon yg mengugurkan daun2nya..."


aku sangat bersyukur . *senyum
indah Ramadhan , diserikan dengan bermaaf maaf . melupakan kisah lama , dan membuka buku baru . mengikat tali silaturahmi baru . aduh indah .

tersenyum sendiri . dua insan yg tidak bersua mata . konflik dalaman . berlainan pendirian dan pegangan . bersalaman . memaafkan . itu sudah cukup . alhamdulillah .

aku sangat bersyukur
*senyum


"the paper" Show Buka Puasa

Alexumar
Padang

4 comments:

Aisyah said...

dah tembam

Mind Freak said...

palsu... dah sampai masanya umar..

Anonymous said...

hahaha..foto di bawah tu lucu...
^_^
ops... kidding

Anonymous said...

Manusia haruslah selalu bersyukur terhadap nikmat yang Allah berikan...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com