Apr 5, 2007

prasaan najis

. Apr 5, 2007 .


ayah bertnya " apa itu nak?"
"itu gagak ayah"
soklan ditnya hingga kali ke5
Ayah!!! saya tak tahu samada ayah faham atau tidak. Tapi sudah lima kali ayah bertanya soalan tersebut dan saya sudah pun memberikan jawapannya. Apa lagi yang ayah mahu saya katakan???? Itu burung gagak, burung gagak la…..”, kata si anak dengan nada yang begitu
marah

dia lupe , dia salah

selepas pulang dari kerja , kepenatan . masih mempunyai masa untuk anak kecilnya . walaupon byk bebanan kerja yg masih belum selesai .
"ayah2 , tuh ape?"
"burung gagak"
soklan yg sama ditnya 25 kali , aku tetap menjawab dgn jwn yg sama demi cinta dan sayang demi memnuhi prsaan ingin tahu nya .

cite lma tuh . tapi best . selalu teringat bile gagak jatuhkan shit najis kat kete aku .


selepas beberapa hari . aku prasan
1) berkata benar / kebenaran walaupun pahit , mmg pahit . sukar untuk diterima dan menerima .
menerima itu aku cuba . diterima oleh orang lain mungkin sukar dengan ego dan sifat hipokrit . ingin mengaut dua bhgn sekali . penipuan dan dusta berlaku .

2) bersangka baik dan tidak mendiskriminasikan
tafsiran manusia yg hnya dgn penglihatan tidak buleh menilai keseluruhn seorang manusia . setiap manusia mmpunyai 'story' mrk tersendiri . dengan tidak menilai orang lain dan lbih menilai diri sendiri , bukan shj dapat membri peluang mrk untuk berubah , tapi untuk kita menjadi insan yg lebih baik

3) sila jgn tido 1jam seblum keje
ok aku pi keje lmbat..


"uma tak tahu , tapi saya pon ade tanggungjawab sendiri , takleh nk fokus kat situh aje . kalo ade pape just bgtau , saya try to help "

aku tahu~tq

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
http://alexumar.blogspot.com is proudly powered by Blogger.com | Template by Agus Ramadhani | o-om.com